3. projektové stretnutie v Galati, Rumunsko - Apríl 2014

06.05.2014 13:51

Na konci apríla 2014 sa uskutočnilo ďalšie stretnutie účastníkov nášho projektu Comenius. Pod vedením našich učiteľov, Mgr. Ľ. Eckerovej, Mgr. P. Felixa a Mgr. V. Rudzíkovej sme ôsmi žiaci vyrazili za dobrodružstvom. A to doslova, veď sme sa vybrali po stopách Drakulu v Transylvánii. Už na letisku v Bukurešti sme sa stretli  s partnermi z Rumunska a Turecka a pozreli si Parlament, najväčšiu budovu v Európe. Je taká rozsiahla (má 1700 veľkých a nádherných miestnosti), že nám z nej ukázali len päť percent.

Pár našich postrehov:

Druhý deň pobytu sme toho stihli veľa. Najskôr sme navštívili hrad BRAN. Dozvedela som sa, že je to jeden z Drakulových hradov. Zaujal ma jeho príbeh, jeho osobnosť. A samozrejme hrad. Páčil sa mi, pôsobil romanticky. Ľudia si zvyčajne pri mene Drakula predstavia bledého upíra s dlhým čiernym plášťom, rakvu, sviečky, krv, strašidelný hrad. Vďaka návšteve Branu viem, kto v skutočnosti Drakula bol. Ďalším navštíveným miestom bola pevnosť RAŠNOV. Odtiaľ sme mali krásny výhľad v Transylvánii - nádherné hory. Nakúpili sme zopár suvenírov, spravili super fotky a pozreli si celý areál.

Po  príchode do mesta Brašov ma zaujali  na kopci  vedľa lanovky veľké písmená „BRASOV“. Niečo ako „Hollywood.“  Nabudúce sa tam určite musíme vyšplhať. Prešli sme sa po námestí  a ochutnali pár tureckých cukroviniek zo stánkov. Jedla som ich prvýkrát v živote. Neskôr sme stretli jedného Čecha, ktorý tam žije už dlhšie. Zaviedol nás na Tmavú a Bielu vežu. Mám veľmi rada výhľady na pekné miesta a páčilo sa mi to.

                                                                                        Anna Zrníková -III.B

V Bucegi nás ubytovali v hoteli Margaritare, z ktorého bol nádherný výhľad na vysoké, skalnaté hory. Z našej balkóna bol výhľad najkrajší. Rumunsko ako krajina sa mi veľmi páčila. Moje očakávania sa našťastie nepotvrdili. Myslela som si, že budeme obklopení len samými  ,,chajdami“ ako z filmu ,,Borat“. Ale práve naopak. V Rumunsku sú veľmi pekné budovy, pamiatky, hory a veľa iných vecí.

Ďalší deň sme navštívili hrad Peles, ktorý je nádherne zdobený. Zastavili sme sa aj v pamätnom dome hudobného virtuóza Georgea Enescu. Unavení z toľkých dojmov sme docestovali do Galati, kde nás už čakali hostitelia.

                                                                                             Simona Muscherová– lll. B

Keď som nastúpil s novým kamarátom Alexom do taxíka trocha som sa zľakol, pretože v tú chvíľu som bol sám a nebolo nikoho, kto  by mi pomohol s angličtinou. Ja veľmi po anglicky neviem, ale aj napriek tomu som sa snažil z mojej hlavy „vydolovať“ čo najviac. Myslím, že  týždeň takmer non-stop v anglickom jazyku mi dal mnoho dôvodov, prečo sa učiť angličtinu. Chcem spomenúť vynikajúcu stravu, ktorú varila Alexova mama. Mali sme možnosť spoznať život v ich rodine, zabávať sa s nimi. Ďakujem za všetko, ani na jednu minútu z tohto projektu nemôžem povedať, žeby som ľutoval, že som bol na takom skvelom mieste.

                                                                                          Filip Otiepka – IV. A

V strede týždňa sme mali v programe  športový deň. Začal lekciou rumunčiny, z ktorej sme zvládli zopár základných slovíčok. Prešli sme do telocvične a začala zumba. Celkom sme sa zabavili a nedá sa povedať, že by nám to išlo. Potom nám jeden zo žiakov ukázal kurz sebaobrany, ktorý sme si sami vyskúšali. Ďalej pokračoval spev v podaní tureckých dievčat a tanec dervišov. Naša spolužiačka strhla dav pekným spevom. Samozrejme, nechýbali ani športové aktivity (basketbal a stolný tenis), v ktorých  sme ukázali, že sme fyzicky zdatní. Na večernom bowlingu sme sa dostatočne zabavili napriek tomu, že niektorí z nás ho hrali prvýkrát. Máme tak zážitky z niečoho nového a zábavného.

                                                                                Rebeka Vlčková – II. A

V Galati sme navštívili veľa zaujímavých miest Jedno z nich je botanická záhrada s planetáriom. Vo vonkajšej časti botanickej záhrady sa nachádzajú kvety a jazierka. Vo vnútri bolo množstvo akvárií s rybami a hmyzom. Planetárium ma zaujalo asi najviac, pretože sa mi páčil pohľad zblízka na vesmír. Pri prehliadke mesta sme videli mnoho kultúrnych pamiatok, napríklad malý kostol, ktorý najstaršou budovou v meste.

                                                                                   Alžbeta Janitsová – II. A

 

Hostitelia nám prezentovali bohatú rumunskú kultúru, tradičné jedlá a život miestnych obyvateľov. Ochutnali sme mnohé tradičné jedlá a nápoje, ktoré nám hostitelia doniesli do školy. Rumunská kuchyňa je čiastočne ovplyvnená kuchyňami okolitých krajín, ako je napríklad Moldavsko, Bulharsko a Maďarsko. Ponúka rôzne druhy sýtych polievok, pikantné úpravy mäsa, hydiny, zveriny a rýb. Taktiež je veľmi bohatá na zeleninu. Typické sú rôzne valašské špeciality, ktoré sa vyrábajú na salašoch.

                                                                                     Sebastián Pavlík – II. A

 

Voľný čas bol perfektný. Pripravili nám taký program, že nebol čas na nudu. Navštívili sme aj karaoke bar. Bolo to perfektné, keďže v Ružomberku nič podobné nemáme a ja osobne som to vždy chcela vyskúšať. Samozrejme som príležitosť využila a bol to super pocit, keď  všetci spolu spievali. Navštívili sme nákupné centrum, v ktorom sme sa mohli korčuľovať. Spoločná večera bola super, ale to už sme vedeli, že je posledný večer. Snažili sme sa so všetkými rozprávať, nepremrhať ani jednu sekundu. Ráno nás čakalo ťažké vstávanie, rozlúčka a odlet.

                                                                                             Ivana Šimčeková -  II. A